Home Forum Photogallery FAQ 19. November 2017 14:52
Navigace
 

Kdo je on-line
Hosté on-line: 1

Členové on-line: 0

Registrovaní členové: 372
Nejnovější člen: JG1_Willy
 

Kdo tu byl
Kukulo Jmeno: Kukulo
Vstoupil: 07.02.12
15:32:13
311_Mart Jmeno: 311_Mart
Vstoupil: 27.02.12
17:04:26
606_JuLB Jmeno: 606_JuLB
Vstoupil: 14.01.13
18:52:58
310_Pepno Jmeno: 310_Pepno
Vstoupil: 02.02.12
19:09:49
JG7_Leo Jmeno: JG7_Leo
Vstoupil: 12.12.14
1 den
 

Kdo je na TS ACES
 

 Číst diskuzi
Aces over Europe | Aces over Pacific » CZ Aces over Europe / Aces over Pacific servers » Společné polety
 Vytisknout diskuzi
Gentlemani sumraku
311_Vont
Měl jsem možnost včera je otestovat a budu se zase opakovat, VÝBORNÁ PRÁCE Coloneli Mrknutí

Kdybych už neseděl, jistě bych si z toho sednul na pr.....del Šklebící se
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg
...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...

...uděláme to po námořnicku: kdo první umře - prohrál...
 
Letka13_Colonel
Ahojte,

miesto včerajšieho tréningu som dorábal sľúbené history skiny. Nechcel som pustiť von nejaký "pasquil" a už som si pripravil veci aj na iné pod Cosatal Command. Ale po práci na tomto "MEGA BALÍKU" si dám načas "pohov". Vonku je krásne a mám kopec roboty vonku okolo domu.

Ale poďme k záverečnému balíku pre 311.SQ

Ako prvé som pripravil skiny už z motivačných náhľadov. Žiaľ musel so prepracovať celú "vlnovku", zakrytie okien, ale aj štrukturu rebrovania okien v trupe a v nose. Toto mi naozaj zabralo veľa času a výsledok je vidieť v KX-M. U KX-C som doplnil podľa dostupnej fotografie predné okná pre rádiotelegrafistu. To bol zaujímavý objav, lebo takéto okná som našiel aj u KX-X na dobovej fotke z prava. A tak som prerábal...a prerábal. Z výsledkom som celkom spokojný, aj keď viac podkladov a dobových fotografií by bodlo. Sťažnosti sa prijímajú na lampárni...Cool


Wellington MkIC KX-C R1598:

Realita :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-C%20R1598/Wellington-MkIc-RAF-311Sqn-KX-C-R1598-with-Josef-Capka-Honington_zpstfsyxu4q.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-C%20R1598/Wellington-MkIc-RAF-311Sqn-KX-C-R1598-Honington-Jan-16th-1942-02_zpsqfswsubn.jpg

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-C%20R1598/KX-C%20prava%20strana_zpsb1gc2tk1.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-C%20R1598/KX-C%20R1598_zpsqqrh1e14.jpg

Pokus o rekonštrukciu :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-C%20R1598/KX-C%20Skin%2001_zpsemmqlamx.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-C%20R1598/KX-C%20Skin%2002_zpsfnyng9ck.jpg

Link na stiahnutie : http://uloz.to/x9...c-r1598-7z


Wellington KX-D X9741 :

S realným foto tohoto stroja som mal problém. Nič som nezohnal. Kto má, alebo nájde....uvítam ak mi pošle informáciu či foto. Nezostalo mi nič iné len použiť profil z MMP 311.sq publikácie a informácie z aršíku DKdecals.cz :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-D%20X9741/KX-D%20X9741%20profil_zpsajptj6mx.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-D%20X9741/DKdecalsCZ_zpsscs6rayu.jpg

Pokus o rekonštrukciu :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-D%20X9741/KX-D%20skin%2001_zps6cwmmiwc.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-D%20X9741/KX-D%20skin%2002_zps5y2zox6g.jpg


Link na stiahnutie : http://uloz.to/xx...d-x9741-7z

Wellington MkIC KX-H W5711 :

Získal som dve celkom slušné foto pre zdokumentovanie "noseartu" a jednu už notoricky známu "bokovku".

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-H%20W5711/KX-H%20figure%20head_zps9gz6zv3a.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-H%20W5711/well-kxh02_zpsmnzfzuw7.jpg

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-H%20W5711/wellington.mk.ic.w5711%20KX-H_zpsqtyjrrbw.jpg

Pokus o rekonštrukciu :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-H%20W5711/KX-H%20skin%2002_zpsdcmsmlqg.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-H%20W5711/KX-H%20skin%2001_zpsfnekdxte.jpg

Link na stiahnutie : http://uloz.to/xW...h-w5711-7z


Wellington MkIC KX-T T2962 :

Opäť bez reálnej foto. Použil som len profil z MMP publikácie a aršík DKdecals.cz.

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-T%20T2962/KX-T_T2962%20profil_zpsh6mhdqxa.jpg

Pokus o rekonštrukciu :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-T%20T2962/KX-T%20skin%2002_zpsgr5nuoik.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-T%20T2962/KX-T%20skin%2001_zpsdwubvvwz.jpg


Link na stiahnutie : http://uloz.to/xN...t-t2962-7z


Wellington MkIC KX-B T2553 :

Je to nechvalne známy stroj z knihy "KX-B neodpovída" od Aloisa ŠIŠKU. Jediná fotografia je zo stránky : http://www.kx-b.c...st-flight/

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-B%20T2553/KX-B-last-flight_zpsjlcfpn2g.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-B%20T2553/siska_zpssw5z0ffi.jpg

Pokus o rekonštrukciu :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-B%20T2553/KX-B%20skin%2001_zpsmoquwnun.jpg

Link na stiahnutie : http://uloz.to/x7...b-t2553-7z


Wellington MkIC KX-M R1777:

Získal som len jeden záber z havárie KX-M z MMP publikácie a nejaký pokus o profil tohoto stroja. Za povšimnutie stojí neúplné zakrytie bočných okien. Len škoda, že nemám snímok aj z pravej strany, či nemal zakryté aj okno v nose.

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-M%20R1777/KX-M%20R1777_zpseqldvnqj.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-M%20R1777/KX-M%20MkIII%20R1777_zpsozlpeizr.jpg

Pokus o rekonštrukciu :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-M%20R1777/KX-M%20skin%2002_zpsmfd0xcan.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-M%20R1777/KX-M%20skin%2001_zpsutscxatj.jpg

Link na stiahnutie : http://uloz.to/x2...m-r1777-7z


Wellington MkIC KX-X R1161:

Stoj chudobný na reálne fotografie, ale neoceniteľný pri rekonštrukcii prechodovej "VLNOVKY" čierna-zelena-hneda.Obzvlášť si všimnite, že za kabinou sú vidieť nezakryté okná pre rádiooperátora podobne ako u stroja KX-C pri pohľade z prava. Profil tiež pomohol.

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-X%20R1161/KX-x%20R1161_zpsionec9qg.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-X%20R1161/KX-x%20R1161%20profil_zpsgqrvxnyq.jpg

Pokus o rekonštrukciu :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-X%20R1161/KX-X%20skin%2002_zpssyeqldwb.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-X%20R1161/KX-X%20skin%2001_zpsfd7o998f.jpg


Link na stiahnutie : http://uloz.to/xz...x-r1161-7z

Wellington MkIC KX-F Z1155 :

Celkom slušne zdokumenotovaný stroj, kde je vidieť "noseart" bombardovacích misií. Pozor! Strojov s označením F ( ako aj iných ) bolo ďaleko viac. Tento snímok je podľa MMP publikácie urobený tesne pred jeho stratou.

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-F%20Z1155/KX-F%20MkIC%20Z1155%20noseart_zpsogjc7plr.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-F%20Z1155/KX-F%20MkIC%20late_zpsi8hcrk2k.jpg

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-F%20Z1155/KX-F%20Z1155%20Grey%20collored%20profil_zpsn4vjvisp.jpg

Pokus o rekonštrukciu :

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-F%20Z1155/KX-F%20skin%2001_zps7ouefrw3.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-F%20Z1155/KX-F%20skin%2002_zpsxrturlko.jpg

Link na stiahnutie : http://uloz.to/xF...f-z1155-7z

Wellington MkIC KX-P R1451 :

Našiel som jeden snímok z havárie stroja po návrate z náletu na Berlín z publikácie MMP. Časovo sa približuje našej "virutálnej akcii". Za povšimnutie stojí začiernenie znakov na trupe a na smerovke. V profile je vidieť nejaký pokus o naznačenie počtu odlietaných misií, ale nemám reálne foto, že to stroj mal.Tak som to radšej nepoužil.

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-P%20R1451/KX-P_zpspalt7zl7.jpg i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-P%20R1451/KX-P%20R1451_zpstmipc8jp.jpg

Pokus o rekonštrukciu : ( malé písmeno P pod prednou streleckou vežou )

i18.photobucket.com/albums/b136/colonel_IL-2/Wellingtony%20311czSQ/KX-P%20R1451/KX-P%20skin%2001_zpsekqegruv.jpg


Link na stiahnutie : http://uloz.to/xo...p-r1451-7z


V linkoch na stiahnutie máte aj súbor *.TGA, pre prípadnú ďalšiu úpravu a všetky potrebné info čo som získal pre spracovanie skinu. Výsledné skiny sú výsledkom práce viacerých ľudí a autori majú svoju "značku" v skine.

Prosím o zachovanie slušnosti a autority všetkých čo sa podieľali na vzniku týchto skinov.

Poďakovanie :

Chcem sa aspoň takouto formou poďakovať všetkým za pomoc pri spracovaní skinov. Pánovi Emelovi za spravenie krásneho template na MK.III. a veliteľovi 311_Vontovi za pomoc s upraveným template pre potreby 311SQ.

Obzvlášť chcem poďakovať pánovi Františkovi Kubíčkovi z DKdecals.cz za zaslanie dobových fotografií a jeho DKdecal aršíku, ktorý bol neoceniteľným zdrojom prvotného nápadu.
Autorovi veľmi zaujímavej publikácie MMP 311.squadron Pavlovi Vančatovi a ilustrátorovi profilov Marekovi Radomskému. http://mmpbooks.b...amp;page=1
Letka_13/Colonel
 
Kukulo
Co uz mam na toto napisat... Vyděšený
Letka_13/Kukulo
 
311_Mart
Coloneli, tak to je velká paráda Vyděšený Díky moc!
www.311raf.com/images/signature/sig_Mart.jpg
 
Matylda
Dušane, velká poklona, vím co to zabere času (přitom taková blbost, co...Mrknutí). A o to víc mě mrzí neúčast.
i346.photobucket.com/albums/p416/matyldafilmstudio/MFMS_signature_zpspuixyexe.png

Doyle: Máme dvě možnosti. Buď je setřesem, nebo ne.
Bodie: Ty jsi génius.
 
http://www.youtube.com/user/Matyldafilm
TozziFan
Je to blázen Vyděšený . Všechna čest plukovníku, toto je majsterštik.
i564.photobucket.com/albums/ss87/TozziFan/Games/Rise%20of%20Flight/CaK_Baner2_600x160_zps9dd78c11.png
 
otto
Ahojte, všetkým sa chcem poďakovať za úžasnú špecku. Dobrá práca chalani. Úsměv
 
JG7_Leo
I was flying with II/JG77_Foch yesterday. Helldog couldn't make it due to internet problems.
After I took off from Soesterberg I was ordered to head north, but a few minutes after that my wingman joined the game and we formed up to fly as a Rotte.

Our radar operator Kouty did a superb job and gave us clear orders. He sent us to Bremen area to patrol there. After a while we spotted flak and a bit later we found our target. After the Wellington was shot down, we decided to RTB. Kouty gave us permission to land at Oldenburg airfield. Foch was leaking fuel and the needle dropped fast. He manged to successfully land with both engines out. Unfortunetly it was very late after this (time really was flying) and we decided to not fly another sortie.

I made a short video from my perspective to give some impressions (not the best qualitiy, very dark):
YouTube Video


Thank you guys for letting us take part. We really enjoyed this night fighting as it was a very new experience to us.

Cheers

Leo
Upravil/a JG7_Leo dne 09.04.2016 14:46
img.webme.com/pic/j/jg7/forensignaturleo.jpg
 
http://jg7.de.tl/
JG7_Leo
.
img.webme.com/pic/j/jg7/forensignaturleo.jpg
 
http://jg7.de.tl/
Letka13_Colonel
Ahojte,

tak máme dobojované...Mrknutí

Myslím si, že toto bola opäť jedna z výborných on-line špeciálnych misíí, ktoré nám ešte staručký "Šturm" s modmi a HSFX umožňuje. Z môjho pohľadu ju radím do takých zaujímavých ako bola Invázia, Ramrod, alebo nedávna Dostaňte Yamamota.

Napriek pocitu, že z nočnej akcie nemôže byť taký dobrý zážitok ako z dennej, skutočnosť a realita obtiažnosti "nočného videnia" predčila moje očakávania. Myslím, že nebudem ďaleko od pravdy, keď poviem, že "misia" bola na oboch stranách úspešná.

Moje predbežné odhady z toho čo som vysledoval v chatline či z reportov čo už dali chlapci z RAF, že RED zasiahli a zničili ciele čo mali. Zaplatili však za to značnú daň _ tak ako v realite.

Ten kto si myslel, že by bolo možné zastaviť nočné nálety na Nemecko.....musel byť naozaj naivný. V podobnej situácii sme sa ocitli aj my - Luftwaffe letci, hoci v zmenšenej mierke.
Obrana Ríše a jej noční stíhači Luftwaffe spolu s radarovými operátormi robili čo mohli. Môj hrubý odhad je,že zostrelili spolu s AAA zhruba 30-40% nočných bombardérov aj pri výpadku radaru v miestach útoku, kde bola veľká skrumáž lietadiel.
Je veľmi zaujímavé, že ako prvý zostrel získal Kukulo ( čo malo "pozitívny" ohlas v chatline....MrknutíMrknutí ) ale z odposluchu po TS som vyrozumel, že sa jednalo o zdielaný zostrel s Wernerom. Server však rozhodol, že Kukulo, čoby výmyselník tejto akcie" má prednosť...... Pff
Tesne nato skóruje Robo,Werner,Leo,Vladis...Saldy a ďalší.

Po dohode so Saldym som letel ako jeho číslo. Dôsledok mojej absencie na poslednom "nočnom tréningu". Štart z letiska Soesterberg bol adrenalínový už hneď v začiatku. Na konci dráhy v smere štartu bol totiž nejaký hangár.....Vyděšený Ale zvládli sme to a od Radar-Kouty sme dostali úlohu letieť na kurz 20 a "vyfasovali" sme severnú hliadku. V dobe keď sme videli, že "naši" zostrelujú súpera niekde na západe, my sme si hovorili, že hľadáme Santu so saňami.....Mrknutí
Celú dobu som mal pocit, že Radar-Kouty vie čo robí a posiela nás na trasu kade Wellingtony 311.ky skutočne robili nálety na Brémy,pripadne na Hamburg.( Bol to taký pocit, ktorý som Saldymu stále opakoval a ako Cassius uverejnil snímky z radaru....ten pocit bol správny )

Po pár otočkách a pendlovaniu hore dole na kurze 200 a späť na sever sme sa dostali do blízkosti útočníkov. Žiaľ nepoznali sme ich výšku a práve v tú najnevhodnejšiu dobu "vypadol Radar-Kouty )...skrátka, boli sme blízko "nájazdníkov" , ale v reále sme nevideli ani PRD.....Cool

Pokračovali sme v kurze na Hamburg, striedavo stúpali od 3000m do 4500m a môj stroj ako dvojka vedúceho zažíval to čo je nám notoricky známe....vedúci aj s 70% plynom bol stále rýchlejší ako ja na 110%. Videl som, že Saldy nemá podvesené nádrže, ale na letisku, keď sme stáli pri sebe ich mal. To viedlo k dohadom medzi nami, či príčinou jeho rýchlosti nebolo možné mylné odhodenie prídavných nádrží ( ukázalo sa, že išlo o bug v zobrazení )
Zrazu skôr náhodou ako cielene som zbadal kratučkú červenú dávku v kurze 110 na jednej hodine vo výške tak okolo 4500m vyššie od nás. Asi to bol AI strelec Wellingtona, ktorý kratučko vystrelil po niekom, koho sme my nevideli. Alebo to bol omyl? Zapálená cigareta strelca ?
Dosť na tom, že tento moment spečatil osud Wellingtona Orel Otecko.

Hneď som naviedol Saldyho na kurz, ktorý nakoniec sám zbadal kontakt na našej 10-11 tej hodine. Ten nás predlietal v mierne krížnom kurze. Saldy s ním na chvíľu stratil kontakt a zvažuje či to nebola naša 110ka, ale ja som sa ho chytil a navádzam vedúceho na cieľ , ktorý som identifikoval na 100% ako Wellington. Museli sme naozaj dávať bacha, lebo sme tušili, že sú tu aj naše 110ky. Od tej doby bol osud Wellingtona v našich rukách a držali sme sa ho ako vlci stopujúci svoju korisť.....Zamračený

Medzi tým Saldy ako vedúci hlási kontakt a miesto stretu Radar-Koutymu s osamoteným Wellingtonom. Radar-Kouty si informáciu "mylne" vysvetľuje a pýta sa ho: "....potrebuješ povolenie na jeho zostrel? Zostreľte ho a hneď....!!!! "

Obaja sa z toho smejeme, lebo sme vedeli, že Radar-Kouty stratil v tejto oblasti kontakt s nepriateľom pred dobrými 10-15 minútami. Mysleli sme si, že táto naša informácia pomôže zvýšiť prehľad o situácii. Asi pomohla, lebo tesne za tým nasledoval pre nás ten "správny čas".

Saldy, bol vyššie a bližšie k útočníkovi, ja zase nižšie na 7 hodine od Welouša...... a v tom to začalo......adrenalín v krvi stúpa, srdce zvyšuje svoj tep, Wellington mi rastie v zameriavači. Po očku sledujem Saldyho stroj. Ten je mierne nado mnou, tak musím byť v strehu, aby sme sa nezrazili a očakávam, že budem druhý, kto sa dostane ku streľbe. Zdubľujem vedúceho ak bude treba.
Saldy však neomylne spustil streľbu na ľavý motor a krídlo Wellingtona , ktoré zapaľuje. Preniesol paľbu na pravý motor a tiež ho zapaľuje....vtom sa Wellington rozpadol. Naša dvojica mala úspech..."Abschuss - Wellington Orel Otecko".


Na moju smolu som sa k streľbe nedostal, ale akcia nám spoločne vyšla. Pokračujeme na Hamburg a po upresnení Radar-Koutyho hliadkujeme v oblasti Hamburgu v kruhoch vo výške 3000m-4000m. Počúvame výkriky "palubných strelcov o identifikácii nepriateľských bombardérov ( inak BUG, ktorý by sme nemali počuť ) a tak zisťujeme, že iné skupiny sú v boji. Na chvíľu pri navigácii nad Hamburgom stratím svojho vedúceho, ale sme obaja v oblasti nad Hamburgom a to je dôležité. To len dokresľuje situáciu, že stačí malý moment, keď mi vedúci zmizol za rámom kabíny, a už som ho nezazrel....a to mám zazrieť len tak "naslepo" Welouše v nočnej tme.....Zamračený

Dostávame pokyn na presun v kurze 270 od Hamburgu na západ. Vyrazím v daný smer, ale krátko na to vidím na mojej 9 tej hodine vyššie streľbu. Očividne je tam nejaký Wellington pod útokom našich. Hlásim kurz Saldymu a vyrážame na Kurz 245 a neskôr na 225 smerom nad Brémy. Hlásime zmenu kruzu Radar- Koutymu a ženieme sa do oblasti Brém. Moje "TUŠENIE" sa vyplnilo. Skoro na 90% si myslím, že hlavný útok RAF dnešnej noci dostanú BRÉMY ( zábery od Erichosa, TozziFana a ďalších to nakoniec potvrdili)

Na našu smolu sa do oblasti Brém dostávame v dobe, keď bola RAF na odlete od cieľa. Medzitým skóroval Vladis, Leo a ďaľší....., ale my sme zostali bez kontaktu s "nepriateľom". Postupne hasnú svetlomety a Radar-Kouty nám nevie dať informáciu o výške a kurzu ustupujúceho zväzu. Zostávame nad Brémami a hľadáme sa navzájom. Odhadzujem prídavné nádrže, aby som bol rýchlejší, ale ukázalo sa, že Saldy prídavné nádrže mal, aj keď ich odhod mal bez nejakej viditeľnej zmeny. Ja som jeho nádrže nevidel aj tak. Odhodenie nádrží malo v konečnom dôsledku vplyv na stav môjho paliva a po bezvýslednej patrole nad Brémami sa rozhodujem po povolení Radar-Koutym ísť na pristátie. Dostávame kurz na letisko Oldemburng severzápadne od Brém. Prelaďujeme Lorenz na pristávanie a bezpečne o pár minút sadáme so Saldym na letisku.Tak končíme náš spoločný let.

Saldy unavený a s vyhliadkou, že ide ráno do práce sa lúči a odchádza. Ja sa lúčim tiež, ale adrenalín účinkuje a keď počujem, že nejaký "opozdilec z RAF bombarduje Brusel v 01,30 hod, žiadam o povolenie na štart a zapojiť sa do akcie, ak je to potrebné. V tej dobe už v oblasti Brém nebol žiaden kontakt, tak žiadosť je zamietnutá. Žiadam teda povolenie o prelet na moje domáce letisko Soesterberg a po povolení rolujem na štart.

Naladím si rádiomaják Soesterberg a v kurze 235 stupňov smerujem "domov". Cestou si užívam v kokpite rádiooperátora pohľad na prístroje rádiokompasu a to ako je jednoduché držať podľa neho ten správny smer. Vec - ktorú som predtým nemal možnosť on-line použiť. Preskakujem na TSku do iných kanálov a počúvam vzrušené hlášky Roba a Kukula, ktorí robia "šarapatu" na RAF letiskách Weloušom čo idú na pristátie. Ani neviem ako, zrazu zisťujem, že mi môj rádiokompas ukazuje kurz o 180 stupňov späť. Známka toho, že som letisko preletel. Pozabudol som preladiť rádiomaják na údaje Lorenca. Zisťujem, že som v priestore Rotterdamu a tak točím naspäť. V tme idem nižšie, aby som ľahšie našiel svoje letisko. Žiadam rozsvietiť runaway a sadám ako do perín.

V tej dobe čítam z chatu, že úspešne sadli aj Orel_Erichos s partiou, čo nám šarapatili nad Brémami....RAF tak dokončila svoju misiu a ja svoju tiež.
Aj keď bez jediného výstrelu.....som spokojný s výsledkom celej akcie. Hlavne s atmosférou, ktorú sme so Saldym a vlastne všetci spolu zažili.


Ak bude nejaké "NABUDÚCE"...trebárs v opačnom garde Nálet na Londýn......, alebo niečo iné.......vynasnažím sa byť pri tom.


Organizátorom akcie a všetkým skrytým "radaroperátorom" vzdávam "Na Poctu ZBRAŇ a VEĽKÉ SALUTE ! " ......Úsměv Bez Vás by nebolo o čom písať.

Bolo mi cťou sa s Vami toho zúčastniť.


PS: Good job JG7_Leo.....it is nice video. I would like to repost your report to SVK forum : http://vwings.net...ost_250393
The first plane takeing-off behind you was Saldy. I was second Bf-110 takeing-off front of you. Nice hits over Bremy. Salute.
Upravil/a Letka13_Colonel dne 09.04.2016 19:09
Letka_13/Colonel
 
erichos
Super report Colonel, je možné že vy ste boli niektoré z tych mezkov ktore nam pisali tesne nad hlavami, ked sme odlietali z Brém tak blízko že som videl cierne siluety vašich strojov a len som trpol či nas zmerčíte alebo nie :-) fakt to boli pocity ako naozaj, ťažko si aj predstaviť čo v reale všetci tí piloti "červení aj modrí" zažívali. Inak my sme si fakt koledovali o prúser - 3x nalietať na ciel, zato by ma zabili vlastní! Šklebící se
Letu zdar.
 
Letka13_Colonel
Nuž tak. Ťažko povedať či sme to boli my dvaja so Saldym. Keď sme prileteli nad Brémy, tak tam bola ešte ďalšia štvorica našich Bf110 tok. Svetlomety svietili nízko, my sme boli tak v 3600-4000m..., ale práve v tom to je. Voči zemi ste boli pre nás neviditeľný, pokiaľ Vás nezarámoval nejaký svetlomet.

Mňa by skôr zaujímalo, prečo sa Orel_Otecko ocitol sám ( teda my sme iných okolo nevideli) a čo sa stalo, že som zazrel tú kratučkú streľbu. Nebyť nej......asi ho nikdy nenájdeme. V tej dobe sme nemali od Radar-Koutyho konkrétne informácie o pohyboch súpera.

Inak Saldyho a nakoniec aj mňa už pekne bolel zadok a chrbát.......neviem si predstaviť čo zažívali v reále po 12 hodinovom lete skutoční piloti.

Užíval som si to so všetkým čo k tomu patrilo...až som bol sám prekvapený...Úsměv
Letka_13/Colonel
 
JG7_Leo
Letka13_Colonel napsal:
PS: Good job JG7_Leo.....it is nice video. I would like to repost your report to SVK forum : http://vwings.net...ost_250393
The first plane takeing-off behind you was Saldy. I was second Bf-110 takeing-off front of you. Nice hits over Bremy. Salute.

Thank you. Hehe I was a bit worried at first if Mr Saldy sees my plane. Šklebící se
Sure, feel free to share and count me in for the next event you guys plan. Úsměv

S!
img.webme.com/pic/j/jg7/forensignaturleo.jpg
 
http://jg7.de.tl/
Robo
Super polet, ozaj silny zazitok. Obrovsky obdiv vsetkym, co taketo misie na oboch stranach lietali v skutocnosti. Ja som si adrenalinu uzil dost, a to som sedel v kanelarskej stolicke na tretom poschodi panelaku - a to som sa do bojov nejak extra nezapojil.

Vdaka falkonovi aj ostatnym, ktorym za tento zazitok mozme vdacit. Tiez vdaka za super vykon radarovych operatorov. Okrem toho hajzla, ktory na mna naviedol asi 15 Beaufighterov... Šklebící se

Samotne lietanie potme malo uzasnu atmosferu, a najma bolo nesmierne narocne na koncentraciu. Pri poslednom lete som uz bol seriozne vycerpany.

Viditelnost bola u mna velmi zla, nastastie sme sa s Kukulom vhodne doplnali a s navigaciou sme mohli byt nanajvys spokojni. Moj pilot Helmut Tschwarga z II./NJG2 ma totiz ocnu vadu, ktoru pri nabore zatajil. Ako trojrocny sa totiz raz hral s Versatilkou... no nechcem vas nudit detailami.

JU-88C-2 od II./NJG2 absolvovali celkom 3 bojove lety s nasledovnym vysledkom:

1. Obrana Antwerp - defenzivna hliadka HENAJA v oblasti Antwerpy - Brusel. Po navadzani radarom sme zastihli viacero Wellingtonov (moj odhad je, ze len cca 6ks) nad Antwerpami. Kukulo jeden objavil a zostrelil, bol to prvy uspech nocnych stihacov tento vecer. Druhy zostrelil Werner, Kukulo ho predtym poskodil. Ja som sa priblizil k Wellingtonu, ktory viackrat nasvietil reflektor, tiez bol riadne ostrelovany flakom. Bohuzial som ho odhadom v oblasti Bruselu stratil. Zrazu sa z tmy podo mnou vyrojil dlhyyyy pas trasiriek, ktory mi znicil celu galaxiu (okrem ineho ovladanie vyskovky). Chvilu som sa plandal danym smerom, Wellington dokonca na chvilu rozsvietil svetla, avsak nemal som ako potlacit cumak a sprijemnit mu pobyt nad Beneluxom. Velmi bizarna situacia, Helmut Tschwarga v tomto pamatnom momente vymyslel niekolko novych vulgarizmov, ktore sa vsak vzhladom na nasledovny vyvoj udalosti nezachovali:

Rozbil som sa pri pokuse o pristatie bez vyskovky. Predtym sa rozbilo Kukulo pri pokuse o pristatie s vyskovkou. Smolny moment.

Som zvedavy, ktory zadny strelec mal v tomto suboji navrch a zostrelil ma. S!

2. Fernnachtjagd nad Anglicko - nizky let do ustia Temze a prieskum letisk v grofstve Essex. Ja som videl len svetlomety, ktore ma hore hladali, zatial co Kukulo sarapatilo medzi AI Wellingtomni na drahe letiska Boxted. Bohuzial sen o 10 Wellingtonoch na okruhu s pristavackami zapatymi sa nekonal, Napriek provokativnej vyske sme nic nestretli ani nevideli a napokon sme sa vratili obaja naspat na zakladnu.

Tento vylet silne pripominal vychadzku slepeho cloveka s velmi zurivym psom na voditku. Ja som nas cumenim na hodniky a mapu dostal do pribliznej oblasti posobenia, ale videl som len tmu. Tma sa neda zostrelit ani vybuchnut. Kukulo potom vselico dohryzlo a odletelo naspat domov. Ja som si svoj adrenalin uzil 2x, ked ma nasla obsluha reflektoru a na dlhe sekundy sa na mna odvsadial spustili priehrady flaku. Zbesilo som kluckoval a citil som paniku, kazdu chvilu som cakal davku do Beaufightera alebo ze zo mna supa z flaku spravi konfety. V reali to muselo byt cosi uplne hrozne.

3. Fernnachtjagd do tej istej oblasti - kvoli snahe zachytit vracajuce sa bombardony na drzovku bez kluckovania a priamym letom. Veru sme vselico na zami postrielali a sme si isti, ze sme RAF ucastnikom zajazdu do Brem spestrili navrat, pretoze nikto a nic nesviietilo. Tato zaskodnicka misia bola neuveritelnym adrenalinovym zazitkom. Kukulo utocil na pristavajuci Wellington, ja som tiez pokropil priblizne ten km stvorcovy, kam padali jeho strely. (mimochodom moja prva davka vecera), v svetle na vychode sa obcas mihol tien lietadla, kde tu pretal oblohu reflektor, vzapati prud trasiriek. Nad letiskom doslo k subojom, Kukulo vselico na zemi ponicil a zosuveril, potom vsak dostal davku a napokon sadal s odstrelenym motorom do repkoveho pola v Juznom Essexe. Bude to statocny zajatec.

Ja som metodou udri a utec nic neudrel, tak som len utiekol. Na nejakej drahe som napokon prepadol a zapalil pristavajuci Beaufighter, s ktorym som sa temer zrazil. Velmi som sa potesil a chcel som letiet prec. Aj som letel, ale iba chvilku. Snazil som sa stlacit to nizsie, co bolo desive, lebo pod sebou som nic nevidel. Nad morom odhadom v zatoke Temze ma napadol Beaufighter, s ktorym som mal suboj, ktory sa podobal na suboj dvoch slepcov vo velkej telocvicni. Beaufighery nakoniec boli dva (alebo viac), raz som jeden videl stupat a strielat do tmy, kym s druhym som sa takmer zrazil. Dvakrat som zabudol, ze tazka stihacka nie je lahka stihacka, masinu som prilis natiahol a skoncil som vo vrtaku. Raz som na Beau prelietavajuci ponad horizont vystrelil davku s nejasnym ucinkom. Letel som smerom dole a zrazu sa z nicoho nic hladina oceanu necakane zdvihla o dobrych 20m a to bol koniec statocneho nocneho stihaca Helmuta Tschwargu.

Technicky zostrel nalezi mojmu byvalemu kamaratovi falkonovi.

Bolo mi potesenim zucastnit sa tejto uchylnej specky.
Letka_13/Robo.
 
Robo
Lovely video, Leo, I enjoyed that!
Letka_13/Robo.
 
311_Vont
Report 311. B.Sq. z náletu na Brémy 15.9.1941
Posádky ve složení:
310_Max (MIA - ztráta internetu)
310_Pip (MIA - ztráta internetu)
311_Kerbi (zásah cíle přistál)
311_Liboch (KIA - zásah cíle - sestřelen stíhačem)
311_Mart (zásah cíle přistál)
311_Termix (KIA - zásah cíle - sestřelen stíhačem)
311_Vont (MIA - zásah cíle – nouzově přistál na moři)
311_Upír (KIA - zásah cíle - sestřelen stíhačem)


311_Bob byl na poslední chvíli převelen k 57.B.Sq. která neměla svého velitele.

Startovali jsme z letiště Wattisham s mírným časovým zpožděním a to ve 21:20
Naším cílem pro dnešní noc byly obávané Brémy.

Odstartovali jsme ve dvou minutových intervalech a nabírali kurs sever. V éteru byl čilý ruch, bylo slyšet různé osádky všech zúčastněných squadron jak žádají o zaměření pozice. Napětí z celé akce bylo všudy přítomné. V rádiu to všemožně praskalo a tak, jsem posádce dovolil naladit vysílání pro armádu zrovna hráli pásmo písní od Glenna Millera a tak nám cesta příjemně utíkala.

Po překročení pobřeží jsme se nechali zaměřit k upřesnění pozice a nasadili jsme na kurs 045 tento kurs jsme drželi asi 45minut do místa plánovaného setkání. Pak jsme obrátili na kurs 090 vstříc novým zážitkům. Po zhruba 50 minutách letu jsme naladili finské rádio, které nebylo v našich silách poslouchat ale k upřesnění pozice stačilo. Lokalizoval jsem svojí poloho asi 10km západně od ostrova Sylt kde jsme nasadili na kurs 160. Po asi 20 minutách jsem překračoval pobřeží mezi Cuxhavenem a Otterndorfem. Nasadil jsem na „bombrun“ 180 a za 10 minut jsem začal hledat cíl.
Cíl jsem nalétnul „na první dobrou“ rosničkář sliboval kumuly ve 3000m asi 4/8, ale ke svému překvapení byl cíl jasně patrný. Zaměřil jsem západní část letecké továrny a odbombardoval. Viděl jsem mnoho zásahů a vzniklý požár a tak jsem s pocitem, jaký mají rváči, hned přešel do levé zatáčky s cílem zmizet z té nevlídné části Evropy.

Mé pocity hned vystřídalo zděšení, kdy po zásahu Flakem 88 mi začalo rychle ubývat palivo. Má situace byla žalostná, pivo už dávno nebylo, a taky z termosky od kávy na mě vrčela prázdnota. Ještě že jsem měl nějaké luckyny, ale jímala mě hrůza, že dojde i benzín v zapalovači.

Spěchal jsem k pobřeží kursem 311 a doufal, že se snad nádrž zatáhne. Cestou zpět jsem pozoroval několik soubojů o různé intenzitě střelby, později se okázalo že 311_Bob padl za oběť dvou Me-110
Dále následovalo zrušené hlášení pilotů, kteří právě odbombardovali. Éter byl zase plný rádio zpráv o dosažení a zasažení cíle. O napadení stíhači. Bylo slyšet všemožné kletby a marné vzpílání dotírajícím stíhačům.

Překračuji pobřeží nad Bremerhávenem, kde mi vynechávají oba motory na nedostatek paliva. Skákat se mi nechce ták kloužu dále na moře, kde se mi ve tmě zobrazují jen bíle hřbety vln. Těsně před dosednutím ještě radista posílá zprávu o poloze a naší situaci a pak se jen soustředím na nouzák. Povedlo se, sedíme ve člunu a točíme kličkou dynama a voláme záchrané čluny. Pokud nas nenajdou do Švédska je to kus plavby…


Po cca 2:30 hod mám chuť se ještě proletět v Beaufighterovi a tak se účastím několika stečí na dotírající Junkerse kteří operují u našich letišť. Dostávám se do souboje a daří se mi jednoho zasáhnout do křídla v tom okamžiku dostávám několik krátkých dávek, jedna z nich trefuje pravý motor který začal kouřit. Nevím jak moc jsem poškozen a tak hlásím Hopříkovi že jsem požkozený a budu sedat. Naštěstí už dorazili i Falkon a Tommy a já mám klid. Ještě na letišti těsně nademnou proletěl jeden junkers ale jeho střelba mi nic vážného už neudělala. Dostávám zprávu o zřícení prvního Ju88 Kukulo a za nedlouho byl ukončen výpad i toho druhého drzého, ale odvážného pilota – Robo

Pak už mám i já všeho dost a usuzuji, že v čase 2:30 hod AM je dobré jít spát.
www.311raf.com/images/signature/sig_Vont.jpg
...páteř snadno křupne, když se na ní dupne...

...uděláme to po námořnicku: kdo první umře - prohrál...
 
Kukulo
Leo, glad you enjoyed mission. We have some future plans, but we need break from events. We organised three events this year: Sink the Bismack2, Get Jamamoto! Gentlemen of the darkfall... But for future try drag more pilots to join our events Mrknutí
Letka_13/Kukulo
 
Přejít na fórum:
Google Web Translate
ENG DEU ESP BRA FRA RUS
 

Přihlášení
Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem
a zaregistrujte se.

Zapomněli jste heslo?
Pro zaslání nového
Klikněte sem.
 

Shoutbox
Pro přidání zprávy se musíte přihlásit.

07.11.2017 22:52
Thanks Achilleus. Regards.

31.10.2017 20:31
UP again

29.10.2017 17:58
Both servers are offline Smutný

09.10.2017 20:27
310_Podrs, please check your email. I sent you two new maps for AoP server Úsměv Cheers!

04.09.2017 21:12
thank you.

01.09.2017 23:06
IP adress of AoE TS3 is changed: 62.168.30.27:10140
password: aces

29.08.2017 00:45
Ok, thx very hodně Úsměv jsem tam Úsměv

28.08.2017 21:26
reboot servers are ready

13.08.2017 23:30
maybe the admin is sick, I suggest patience pls Úsměv

13.08.2017 21:17
252 days you mean?

 

ACES Servers © 2012-2014